YRITYKSENNE KILPAILUETUA TUKEMASSA
Autamme asiakkaitamme menestymään ja vahvistamaan kilpailuetuaan markkinoilla
Käytännönläheistä kehittämistä lähes 20 vuotta
Palvelulupaukseemme voi luottaa



NÄIN STANDARDIT TOIMIVAT
LIIKETOIMINNAN JA JOHTAMISEN APUNA



Miten meitä johdetaan?
Menestymiseen vaikuttavat mm.
-
johdon sitoutuminen ja suunnitelmallisuus
-
liiketoiminnan tavoitteet, päämäärät, mittarit ja toimintasuunnitelmat
-
toimintaympäristön tunteminen ja muutoksiin reagoiminen
-
sidosryhmien tarpeiden ja odotusten tunnistaminen ja täyttäminen
-
riskien ja mahdollisuuksien tunnistaminen ja hallinta
-
sitovien velvoitteiden ja vaatimusten tunnistaminen ja täyttäminen
-
toimintaperiaatteet tai laatupolitiikka
-
hyvä viestintä
-
riittävät resurssit
-
ohjeet ja dokumentit hallinnassa
-
johto arvioi onko laatu- ja johtamisjärjestelmä tehokas ja tarkoituksenmukainen



Miten hankimme palautetta, analysoimme onnistumista ja otamme opiksi?
Toiminta kehittyy, kun
-
parantamiskohteet löydetään ja havainnot käsitellään
-
saadut ja annetut palautteet koetaan mahdollisuuksina
-
koko henkilöstö osallistuu toimintatapojen kehittämiseen
-
ilmapiiri on avoin ja positiivinen
-
suorituskykyä mitataan
-
toimintaa arvioidaan sisäisin auditoinnein


Miten kehitämme resurssejamme?
Yritys onnistuu, kun henkilöstöllä on:
-
yhteinen näkemys halutuista tavoitteista ja tuloksista
-
tarvittava osaaminen, kokemus ja pätevyys
-
riittävä perehdyttäminen
-
selkeät roolit, vastuut ja valtuudet
-
tietämys toiminnan vaikutuksista
-
kannustava avoin yrityskulttuuri
-
tarvittavat koneet, laitteet ja välineet
-
työskentelyn olosuhteet kunnossa



Miten ohjaamme, mittaamme ja kehitämme prosessejamme?
Olennaista on:
-
tyytyväinen asiakas
-
täyttää asiakkaiden ja sidosryhmien tarpeet ja odotukset
-
pitää tuotanto ja palveluiden tuottaminen kunnossa
-
varmistaa ulkoistettujen prosessien ja ulkoisesti tuotettujen tuotteiden ja palvelujen ohjaus
-
sopia poikkeavien tuotosten ohjaus
-
tehdä kaikissa vaiheissa oikeita asioita
-
asettaa toiminnalle ja suorituskyvylle tavoitteet sekä parantaa suorituskykyä
-
hallita rajapinnat prosessissa
-
sisäinen asiakkuus
- hyvä palvelun laatu ja myönteinen asiakaskokemus

Palveluprosessi käytännössä
Rakentaminen aloitetaan toiminnan nykytilakartoituksella ja olemassa olevien menettelytapojen läpikäynnillä.
Toimintaa verrataan standardien mm. ISO 9001, ISO 14001 ja ISO 45001 vaatimuksiin ja todetaan kehittämistarpeet.
Kehittämistyö toteutussuunnitelman mukaan. Luodaan yrityksen toiminnan kannalta oleelliset vaatimustenmukaiset menettelytavat.
Ohjaamme ja valvomme työn etenemistä. Henkilöstöinfo pidetään tarvittaessa. Mahdolliset tarvittavat sisäiset koulutukset järjestelmästä tai sisäisestä auditoinnista.
Menettelytapojen toimivuus ja vaatimustenmukaisuus arvioidaan sisäisellä auditoinnilla.
Toteutetaan johdon katselmus.
Yritys kilpailuttaa ja valitsee sertifiointiorganisaation.
Tuemme sertifiointiprosessin aikana (sparraus, ohjelman läpikäynti ja korjaavat toimenpiteet).



Lähdetään näistä liikkeelle
1. Miltä yrityksesi näyttää nyt ja 3–5 vuoden kuluttua?
2. Keitä ovat asiakkaasi ja mitä ovat asiakkaiden vaatimukset ja toiveet?
3. Mitkä ovat yrityksesi vahvuudet ja mahdolliset heikkoudet?
4. Kuinka toimintaa selkeytetään?