Oletko tietoinen yrityksesi
todellisista laatukustannuksista?
virheistä aiheuttaa
laatukustannuksista
Laatukustannukset ovat jopa 25-30 %:a liikevaihdosta
Virheiden syyt
johtamisesta ja järjestelmästä
ihmisistä itsestään
Onko yrityksesi ohjeistus toimintaan soveltuvalla tasolla?
Käytännön soveltamisen esimerkit
Mihin asiakas kaipasi apua?
– ISO 9001:2015 johtamisjärjestelmän rakentaminen ja järjestelmän sertifiointi.
Asiakas on noin 5 henkilöä työllistävä alihankintakonepaja, jolla on myös omia tuotteita.
Mihin asiakas kaipasi apua?
Asiakas tarvitsi SFS-EN 1090 mukaisen CE-merkintäoikeuden tuotteilleen.
Asiakas on noin 20 henkilöä työllistävä sähköalan yritys, joka tuottaa palveluja pääasiassa teollisuudelle.
Mihin asiakas kaipasi apua?
Asiakasyrityksellä oli ISO 9001:2008 mukainen laatujärjestelmä, joka päivitettiin uuteen ISO 9001:2015. Asiakkaalla oli tarve vahvistaa hallitustyöskentelyä ja suunnitelmallista johtamista.
Asiakas on noin 10 henkilöä työllistävä metallialan yritys, jossa toteutetaan sukupolvenvaihdos. Asiakas valmistaa laitteita lähinnä elintarviketeollisuuteen.
Mihin asiakas kaipasi apua?
Yrityksen jatkaja halusi johtamisjärjestelmän, jonka avulla yrityksen hiljaista tietoa siirretään ja näin toteutetaan omistajanvaihdos hallitusti. Johtamisjärjestelmän avulla haettin työkalua asiakaslähtöiseen johtamiseen. Tärkeällä sijalla oli asiakasvaatimusten hallinta.